Hvad enten du arbejder fra dit eget kontor hjemme hos dig selv, eller du primært udfører dit arbejde på et kontor sammen med dine kolleger – så kender de fleste til udfordringen med, at have holde godt styr på alle de ting, man har en tendens til at stimle sammen i løbet af en arbejdsuge.
Det kan hurtigt blive uoverskueligt at finde lige det man leder efter, hvis alting ligger hulter til bulter. Så hvordan sørger du for at have et godt system – så du bedre kan koncentrere dig om dit arbejde?
Brug alle flader i lokalet
Der er mange der tænker på god organisation som noget der ofte fylder meget, med store kasser og den slags. Og det kan hurtigt sætte en stopper for, at man overhovedet kommer i gang med at skabe en god struktur med sin opbevaring.
Et sted der ofte bliver overset, er lokalet vægge – og her er der faktisk god mulighed for at skabe god opbevaringsplads – uden at det bliver overvældende. Man kan eksempelvis bruge hængemapper, eller bruge et smart hyldesystem.
Farvekoordination hjælper med at holde overblik
Hvordan man bedst skaber et funktionelt opbevaringssystem, kan være meget personligt. Men har man mange forskellige ting, man skal holde styr på, er der én ting der skaber et nemt overblik – nemlig farver.
Farver er en meget synlig opdeling, og hvad de enkelte farver repræsenterer, bestemmer du selvfølgelig selv. Det er også en sjov måde man kan skabe en smule liv i kontorindretningen.